SEO
Der er ingen tvivl om, at rangordning højere end dine konkurrenter på Google er et must. Men, hvad nu hvis du ikke kender de SEO tips og tricks, der vil få din e-handel site til toppen? Hvis du går glip af klik, er du sandsynligvis også glip af salget.
Uanset om du bare komme i gang med en ny hjemmeside eller forbedre et eksisterende site, denne komplette guide giver nyttige taktiske forslag til at optrappe din SEO strategi.
Når den første side er ikke nok. Du skal rangere # 1.
I 2011 Search Engine Watch rapporterede, at en undersøgelse af Optify opdagede, at “hjemmesider rangeret nummer et fik en gennemsnitlig klikfrekvens (CTR) på 36,4 procent; nummer to havde en CTR på 12,5 procent; og nummer tre havde en CTR på 9,5 procent. ”
En anden undersøgelse af Gabe Donnini på Marketing Land sidste år støttede Optify resultater. Den viste, at “andelen af indtryk fra den første position er næsten dobbelt så stor som for den anden position, virkelig illustrerer værdien den første spot holder.”
Hvad betyder det i lægmandssprog? Hvis du ikke har en stærk SEO-strategi på plads, er du glip af brand visninger, klik og salg.
Ønsker du at vide, hvordan til at placere dit e-handel site? Læs dette trin-for-trin guide, og du vil være på din vej til at blive en SEO kyndige virksomhed ejer eller marketingmedarbejder.
Del 1: Undersøgelse
Inden du påbegynder nogen SEO arbejde (on-site eller off-site), skal du starte med en analyse og undersøgelse – søgeord analyse og konkurrent analyse.
Hvorfor?
Forskning er det vigtigste stykke SEO. Målretning de forkerte søgeord kan ødelægge din kampagne ved at generere trafik lav kvalitet og få konverteringer, og ingen virksomhed ønsker det!
A: Keyword Research
Der er tre primære områder, du har brug for at fokusere på, når der udføres nøgleordet forskning:
1. Find søgeord til dine hjemmeside og produktsider
Når det kommer til at optimere de vigtigste sider på dit websted, bør du overveje relevans, søgevolumen, og ranking vanskeligheder.
Jeg foreslår, går for søgeord, der er yderst relevante for dit brand eller produkter, der har en høj eksakt match søgevolumen (lokal, ikke globalt) i Googles gratis AdWords Keyword værktøj, og som har en lav sværhedsgrad score fra Moz søgeordsværktøj.
søgetermer
Vær omhyggelig med ikke at vælge søgeord, der er for brede eller for konkurrencedygtige. Hvis kampen er for bred, du sandsynligvis vil ende op med en høj afvisningsprocent og lav konverteringsfrekvens på grund af folk klikker sig ind på dit websted og ikke at finde det, de søger. Desuden, hvis du går efter søgeord med høj konkurrence, vil det tage lang tid at opnå høje placeringer (hvis nogensinde).
For eksempel, hvis du fremstiller “alle naturlige” kaffefiltre, bør du ikke gå efter brede søgeord som “kaffe”, “naturlig kaffe” eller “økologisk kaffe”, som disse ikke specifikke søgeord for folk, der er på udkig efter kaffefiltre . Også disse søgeord har høj konkurrence, og dit websted vil sandsynligvis ikke rang for dem mod store kaffe fabrikanter.
2. Pinpoint søgeord til blog emner
Oprettelse blog indhold kan hjælpe i ranking din e-handel business for ekstra søgeord, som måske ikke har et sted på din primære websted. Plus, kan du udnytte lang hale søgeord med din blog.
Hvad er lange hale søgeord alligevel? Disse er unikke søgninger, som folk bruger til at finde ting på nettet. De består af mere end et ord.
For eksempel kan det lyde som en god idé at forsøge at rang for “kaffe”, hvis du sælger kaffebønner; Men tallene viser, at “populære” søgetermer som “kaffe” udgør “mindre end 30% af de søgninger på nettet.” Dette er, hvor lang hale søgeord komme i spil.
Populære søgeord vs longtail trafik
Ifølge Moz, “De resterende 70% ligger i det, der kaldes” lange hale “af søgning. Den lange hale indeholder hundreder af millioner af unikke søgninger, der kan være foretaget et par gange i en given dag, men, når de tages sammen, de udgør hovedparten af verdens efterspørgsel efter information via søgemaskiner. ”
Med dette i tankerne, gå efter lange hale søgeord, der har en høj eksakt match søgevolumen (lokal, ikke global) og lav sværhedsgrad score. Når du har opbrugt denne liste, kan du begynde at målrette lavere volumen søgeord, der stadig er yderst relevante.
Bemærk: Du bør aldrig proppe nogen af dine websider eller dine blogindlæg med søgeord. Når du skriver til din blog, fokusere på at udvikle godt indhold om emner, som folk gerne vil læse og dele.
I det væsentlige, altid skrive til folk, ikke søgemaskiner. Googles algoritme nu belønner websteder, der skaber godt indhold og straffer websteder, søgeord kram eller bruge andre taktikker, der kan ses som manipulerende.
3. Undgå søgeord kannibalisering
Søgeord kannibalisering opstår, når flere sider af samme websted forsøger at rang for det samme søgeord.
Undgå søgeord kannibalisering
Søgeord kannibalisering opstår, når flere sider af samme websted forsøger at rang for det samme søgeord.
I et indlæg på On Page SEO, Sean Arbejde fra KISSmetrics noter “Problemet med dette er, at det er forvirrende at søgemaskinerne. Du ender tvinger dem til at vælge, hvilken side er mere vigtigt for den pågældende søgeord ud af gruppen af websider. Dette svækker din evne til at opnå trafik for det pågældende søgeord. ”
Så hvad betyder det? Det betyder, at du skal ikke selv skrive et blogindlæg ved hjælp af et søgeord, du fokuserer på en af siderne på den vigtigste del af din hjemmeside.
For at undgå søgeord kannibalisering, liste hver side af din hjemmeside på et regneark med de søgeord, du forsøger at rang for. Hvis du sorterer nøgleordet kolonnen, bør du ikke se nogen fordobling af eksakte søgeord.
B: Konkurrent Forskning
Når du har gjort søgeord forskning, du er halvvejs der! Nu er det tid til at udføre konkurrent forskning. Du bør overveje:
1. Hvilke søgeord er dine største konkurrenter går efter?
Udarbejde en liste over søgeord dine konkurrenter synes at bruge med deres SEO-strategi. Også, bør du kigge for at se om de har en højere Domain Authority (DA) end du? Gør deres websider har højere Page Myndigheder (PA) end dig?
Heldigvis Moz gør det virkelig nemt for dig. Du kan finde de oplysninger, ved at installere den gratis Moz værktøjslinjen.
På fanen Sideelementer, vil du se metadata samt header tags. Det vil se sådan ud:
Onpage sidestruktur
Kig på stedet arkitektur konkurrerende sites. Hvad er deres navigation ud? Hvor dybt kan deres links hen? E-handel butikker skal være særlig opmærksom på arkitekturen til:
Populære produkter i en bestemt kategori
Relaterede produkter
De bedste bedømmelser af produkter
Senest besøgte produkter
Når du har en idé om, hvordan de største virksomheder inden for din branche organisere deres arkitektur, kan du beslutte, om du ønsker at gå den samme rute, skal du følge den samme rute med modifikationer, eller tage en helt anden rute.
Ifølge Diss i 2015, “de fleste firmaer hævder, at sider begravet dybt i arkitekturen måske ikke får nok link juice til at være synlige i placering på søgemaskinerne. Bestemt, det er rigtigt, at ved at fremme indhold ‘up’ arkitektur, kan du forbedre sin samlede rang. ”
Så hvis du ser store konkurrenter med dyb navigations arkitektur, bør du ikke kopiere dem blot fordi de er en stor brand.
4. Fra en strategi perspektiv, hvordan kan du skelne din hjemmeside?
Dette spørgsmål hænger tæt sammen med det, vi lige har diskuteret om webstedet arkitektur. Hvad kan du gøre for dit websted, der vil gøre det anderledes og bedre end dine konkurrenter? Kan du forbedre navigations arkitektur? Hvordan kan du gøre dit websted mere socialt? Vil du tilføje en blog, hvis dine konkurrenter ikke har en? Lav en liste over handlinger, du kan tage for at sikre dit websted er bedre for forbrugerne end deres.
Identificering nuværende Problemer
Når du har gennemført dit søgeord og konkurrent forskning, er det tid at begynde at revidere dit websted for problemer, der skal fastsættes. De øverste ting anbefaler vi fokuserer på i revisionen fase er:
A: Hurtigt Find site Fejl
Jeg kan lide at bruge Screaming Frog at finde nogen hjemmeside fejl. Screaming Frog er gratis at bruge og vil “spider dine websites ‘links, billeder, CSS, script og apps fra en SEO perspektiv.” Derefter vil det give dig en oversigt over data, herunder fejl, omdirigeringer, duplikere sider, mangler header tags , og så videre. Awesome!
De øverste fejl, du gerne vil korrigere hurtigt omfatte:
Omdirigering eventuelle 404 sider til faktiske indhold
Ændring 302 omdirigerer til 301 omdirigeringer
Opdatering kopieret indhold sider, meta titler og meta beskrivelser
Screaming Frog vil hjælpe dig med at identificere de ovennævnte og mange, mange andre site fejl, der vil hjælpe med at forbedre din SEO og generel brugervenlighed og konverteringsfrekvens.
B: Bestem din hjemmeside Speed
Når du har taget sig af de store fejl, er det tid til at fokusere på hjemmesiden hastighed.
Besøgende vil ikke hænge og vente på en langsom hjemmeside til at indlæse. Dine kunder vil klikke tilbage til Google for at finde en hurtigere hjemmeside, som sandsynligvis vil være en konkurrent!
Faktisk viser forskningen, at 40% af mennesker opgive et websted, der tager længere tid end 3 sekunder at indlæse! Må ikke miste kunder, fordi dit websted er langsom.